Tatoo vs Sculpture

Într-o zi am postat pe Facebook o fotografie a lui Rico, realizator fiind nimeni altul, decât fotograful de modă Mariano Vivanco. Instantaneu am avut revelația unei comparații Vivanco – Brâncuși, care a născut în post datorită susținerii unui personaj, a carui pricina am creat și blogul, bineinteles Cristina Alexandrescu.

Această prezentare necesită JavaScript.

Despre Constantin Brancusi am mai discutat, vezi https://vondigto.wordpress.com/2012/02/25/omul-sacrifica-locul/ , așa că nu are rost să mai revin asupra lui. Dar nu este de lăsat (deși realitatea este alta, fiind cât pe ce să fie cumpărata de un jurnalist de la Evenimentul Zilei, pe o vodcă mică în 2007, vezi: http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1261121-brancusi-poate-luat-votca-mica.htm), o creație a lui, și anume Ecorseul, creație anatomică, realizată în 1902, deși cei de la Serviciului de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean, afirmă că este realizata în anii ’30. Afirmația fiind făcută în anul 2007, odată cu introducerea acestei statui turnate în ipsos în Patrimoniul Național.

Statuia care prezintă sistemul muscular și ligamentele umane, este apreciată de  Oscar Walter Cisek, ca fiind nudul cel mai exact din punct de vedere anatomic. Lucrarea denotă o excelentă cunoaștere a anatomiei.
Ideea a plecat de la mulajul statuii lui Hermes, aflată la Muzeul Capitoliu din Roma. Brâncuși a muncit aproape doi ani de zile: între 1900 și 1902, avându-l coordonator pe dr. Ion Gerota.
Doctorul Gerota este cel care îl ajută pe Brâncuși să își toarne în gips lucrarea și să o expună în 1903 – la Ateneul Roman. Opera a fost apreciată de presa locală, ceea ce i-a adus o anumită notorietate tânărului sculptor.
Lucrarea este multiplicată în 4 exemplare, care vor fi vândute institutiilor de învățământ. Pentru a vinde ultimul exemplar înainte de a pleca spre Paris, Brâncuși adreseaza o petiție președintelui Societatii Studentilor în Medicina, care va achiziționa sculptura. Aceasta sculptura a fost cumpărată de școală și a servit drept model de anatomie pentru mult timp.

A venit timpul să vorbim și despre fotografia lui Mariano Vivanco, model fiind Rico aka Zombie boy. Diferența este colosală, între cele două opere, fotografie vs sculptură, de la munca depusă, tipul acesteia, impactul fiecăreia, până și ideea diferă, dar esența a rămas aceeași, de la jupuitul lui Brâncuși la ink dress-ul lui Rico (Rick Genest). Indiferent de operă, impactul este impresionant, de la detaliile anatomice perfecte ale lui Brâncuși, la detaliile realizate din tuș pe corpul uman, tot anatomice, efectul este spectaculos.

Autorul fotografiei, Mariano Vivanco este un fotograf de modă, original din Lima, Peru, actualmente împărțindu-se între Londra și New York. El a fotografiat pentru mai multe reviste, printre care: Dazed & Confused, Vogue Nippon, Vogue Homme Nippon, Numero, Another Magazine, Man About Town, Allure, Details, GQ Italy, L’Uomo Vogue, 10 and 10 Man.

Pe lângă fotografiile pentru reviste, a fost și fotograful pentru Calcio 2003 de la Dolce & Gabbana, tema fiind fotbalul- Milan Family, fiind invitat apoi sa fotografieze Echipa de Rugby a Franței, pentru calendarul Dieux Du Stade 2007.

Pe lângă modelul prezentat Rick Genest, Vivanco a mai lucrat cu: Eva Mendes, Dita von Teese, Cillian Murphy, Rupert Friend, Naomi Campbell, Eva Herzigova și Sir Paul Smith.

Anunțuri

Un gând despre „Tatoo vs Sculpture

  1. Pingback: Banii nu’ (i)arta | vondigto

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s