Galben

Astăzi, am să vă vorbesc despre un pictor drag mie. Nu sunt genul de om care să admire picturi de peisaj, gen britanicii Joseph Mallord William Turner (1775 – 1851) și John Constable (1776 – 1837),  ori armeanul  Ivan Aivazovsky (1817-1900), care au lăsat culturii mondiale întregi metrii pătrați de miresme, romantism idilic, valuri și vânt, câmpii și cerul învolburat.

Această prezentare necesită JavaScript.

Picturile lui Barry Hilton îmi aduc aminte de impresionantul cer dintr-o pictură dragă, în care pictorul Caspar David Friedrich (1744-1840) a pus pensula pe o pânză, sub care a creat capodopera „Călugăr la țărmul mării”, realizată în perioada 1808 – 1809.

Dacă, tot am vorbit despre pictorul Friedrich, cred că, ar fi timpul să vorbesc și despre autorul picturilor din imagini, și anume Barry Hilton. Acesta sa născut în Manchester, Anglia, în anul 1941. Deși, după spusele artistului, acesta neavând nici măcar o noțiune despre pictură, a plecat în Cornwall în 1979, unde a întâlnit un grup de artiști, extremi de amabili și activi, care l-au inițiat în tainele picturii și dezvoltarea spiritului artistic. Acest lucru, mai spune Hilton, la obligat sa nu lase din mana creionul ori pensula. Grupul de artiști era condus de Leonard Rollanson.

Ajuns în Cornwall, cu un peisaj cu ambarcațiuni la docuri, ori felinarele cu gaz, încă funcționale în aceea perioadă, ia dezvăluit lui Hilton destule motive, și o imensă muză de aplicat pe pânze.

Sper sa nu vă zburde imaginația spre limitarea artistului în folosirea culorilor, ori a utilizării tipului de peisaj.  Acesta a utilizat mai multe tipuri de contraste puternice, la fel ca și în picturile din slideshow (vezi: http://www.originalpaintings.com/barry_hilton.htm), dar și cu o puternică tentă romantică, pictând și vase, aflate în port.

Deși, am tendința, să îl atribui curentului romantic, însuși artistul, refuză să fie caracterizat ori trasat rapid într-un astfel de stereotip, practic, el a relansat și utilizat vechiul stil, cu haine noi, moderne, utilizând contraste puternice, de la culoare la lumină, umbra și penumbră. Practic, acesta, reinventând, modul de expunere al peisajelor, marilor pictori peisagiști din perioada romantică, creând o amprenta unică, peisaje unice suprareale.

Anunțuri

5 gânduri despre „Galben

  1. foarte frumos spus! I-ai mai facut un fan 😉 caci nu stiam de el si tare impresionanta e lumina culorii in contrast cu umbrele de inserare, furtuna.. foarte fain, aproape spre realismul de fotografie, unde de multe ori e greu sa surprinzi chiar si cu aparatul nebunia de furtuni coloristice in tandem cu penumbrele… E captivanta arta lui Hilton si mult mai aproape de curentele de acum, de experimentele artei spre captatio senzorial, spre inundarea privitorului cu efectele de culoare-contrast si mai apoi dezvoltarea unei povesti, unei interpretari de peisaj.. Mirific~ 😉

    • Multumesc de aprecieri, imi place contrastul lui dur, dar cald, probabil, datorita faptului ca imi place perioada de calm de dinaintea furtunii! Multumesc de aprecieri!

  2. Pingback: Jan Kaplicky’s Ferrari | vondigto

  3. Pingback: Paralel | vondigto

  4. Pingback: Layered landscapes | vondigto

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s