Ballerine Enchantée

    ” Am visat că am fost balerină și mi-am petrecut întreaga viață dansând ușor, asemeni unui fluture”Anna Pavlova

Această prezentare necesită JavaScript.

Un vis al casei Van Cleef & Arples și-a ales drumul de la aceste cuvinte, pentru a creea o capodoperă, o capodoperă dedicată Annei Pavlova.

Încadrată în colecția „Poetic Complication”, ceasul, ori mai bine spus, scena reflectă strădania, munca și imaginația ceasornicarilor și a artiștilor Van Cleef & Arples.

Mica scenetă reprezintă o balerină în miniatură, sculptată în relief din aur alb și încrustată cu diamante.

Tutu-ul ei, creat într-o manieră transparentă și lejeră, realizat din două părți, fundalul din email în manieră champlevé, static, și partea dinamică, cea a indicatoarelor stilizate sub forma unor aripi de fluture și dau stropul de magie acestei opere.

„Aripile de fluture” indică orele și minutele la cererea purtătoarei prin apăsarea unui buton situat în jurul orei 8, respectiv în partea stângă fiind „încrustate” diamante pentru indicarea orelor, iar în dreapta fiind cele dedicate minutelor.

Fundalul acestei piese, un guilloché vălurit, de o nuanță violet, acoperit de mai multe straturi translucide de email Grand Feu îi dă o impresie de profunzime și strălucire întregului ansamblu. Toată scena este înrămată într-o carcasă din aur alb cu un diametru de 40.5. și este pusă în mișcare de un mecanism mecanic „le Bras en l’Air”, un modul Agenhor de la Jaeger LeCoultre.

Ceasul este încheiat cu o curea din piele albă, cu o cataramă clasică.

Închei și eu prin prezentarea acestei bijuterii printr-un clip:

Lasă un comentariu